Cântăreala dreaptă

cantarPe vremuri trăia un brutar renumit pentru pâinea care o făcea. Într-o zi, brutarului i se păru că bucăţile de unt, pe care le cumpăra zilnic de la un ţăran, erau mai uşoare. Cântărindu-le, observă că fiecare bucată de unt avea 800 gr. în loc de 1 kg. Supărat foc pentru această înşelăciune, l-a dat pe ţăran în judecată. Ajuns în faţa judecătorului, ţăranul zise:

– Să-mi fie cu iertare, dar eu sunt nevinovat.

– Cum îndrăzneşti să minţi? sări ca ars brutarul. Chiar săptămâna aceasta am cumpărat mai multe bucăţi de unt şi toate aveau 800 gr. în loc de 1 kg.

– Recunoşti, zise judecătorul, că untul este de la dumneata?

– Da, recunosc. Eu mi-am cumpărat un cântar, dar nu cu greutăţi. Aşa că am pus pe un taler al cântarului bucata de unt şi pe celălalt taler o

pâine de la brutar, despre care toată lumea ştie că este de 1 kg. Dacă pâinea brutarului nu a avut 1 kg., eu nu am nicio vină.

– Ei, ce zici, domnule brutar? întrebă judecătorul.

Cel ce vrea să înşele, se înşală singur. Chiar dacă oamenii nu văd întotdeauna astfel de înşelăciuni, Dumnezeu le vede şi va răsplăti fiecăruia după fapta sa.

Lasă un răspuns

